21 Temmuz 2009 Salı

Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim

Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim



Muhabbet kuşunuzu eğitmek ve konuşmayı mı öğretmek istiyorsunuz ? O halde aşağıda yazılan metodları denemeye başlayın.

Eğitime başlama aşamaları

Kuşunuzu eğitmek için en önemli olan ilk şey onun size güvenini sağlamaktır.Eğitime başlamamış olsanız dahi her zaman yavaş hareket edin ve yumuşak ses tonuyla konusun.Kuşunuza zarar verecek ya da ürkütecek hiç bir şey yapmayın.Özellikle kafesin yanında gürültü yapmayın ve kuşunuzun başının üstüne ani hareketlerden kaçının.Kuşunuz eğer başka insanların elinde alışmadıysa, size güvenmeyecektir. Böylece ilk aşama onun güvenini sağlamak olacaktır.

1. Bölüm
Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim

Güvenini sağlamak: Amacımız kuşunuz ve sizin aranızdaki güveni sağlamak. Bu aşama en az 10-15 dk sürmelidir ve size bunu günde 2-3 kez yapmanızı tavsiye derim.

1. Adım: Bildiğiniz gibi kuşunuz ellerden korkarlar. İlk olarak kuşunuzun göreceği şekilde ellerinizi kafesin yanına koymaktır. Elinizi o şekilde tutun ve yumuşak ses tonuyla konuşmaya başlayın.Ona korkulacak bir şey olmadığını hissettirin. Zaman geçtikçe ona zarar vermeyeceğinizi anlayacak ve rahatlayacaktır. 3-4 gün bunu tekrarladıktan ve kuşunuz bu harekete alıştıktan sonra 2. adıma geçebilirsiniz. Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim



2. Adım: Şimdi kafesin kapağını yavaşça açın ve kuşunuzu korkutmadan elinizi içeri sokun. Başta korkabilir ama alışana kadar hareket ettirmeden elinizi içeride tutun, bir süre sonra rahatlayacaktır.Bunu kuşunuz alışana kadar 4-7 gün yapmaya devam edin.

Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim


3. Adım: Bu adımda ise, elinize darı yada yeşillik alarak elinizi kafesin içinde tutmanız.Bir tüneğin yanına elinizi yaklaştırın ve elinize gelmesini bekleyin, bu zamanınızı alabilir ama sabretmeniz gerekir. 3-5 kez denemelisiniz böylece kuşunuz rahatlayacak ve sonunda elinizden yeme yiyecektir.Kuşunuz bu aşamayı tamamlayana kadar diğer aşamaya geçmeyiniz.

2. Bölüm

Elde evcilleştirme: Bu bölümün amacı da, kuşunuzu kafesin dışında elinize alıştırmaktır.10-15 dakikanızı alır ve günde 2 kez yapmanızı tavsiye ederim.
Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim


1. Adım: Kafesin içinde parmağınızı bir tünek gibi düz tutun ve üzerine çıkmasını sağlayın.Eğer çıkmıyorsa, ayaklarının altına yaklaştırın ve üstüne atlamasını sağlayın. Ya da yem vererek elinize gelmesini sağlayabilirsiniz.

2. Adım: Kuşu elinize aldıktan sonra yavaşça dışarı doğru çıkartabilirsiniz. Eğer geri kafesin içine atlarsa sıkılmadan bu işlemi tekrarlayın.Bunda da başarılı olamazsanız yem vermeyi deneyebilirsiniz. Kuşunuzu kesinlikle elinizle yakalamayın, bu onun güvenini incitecektir.Eğer problemsiz bir şekilde bu adımı atlatabilirseniz, diğer adıma geçebilirsiniz.

3. Adım: Kuşunuzu dışarı çıkardığınızda ilk yapacağı şey, şaşkınlığından ötürü, kafese geri uçmak olabilir. çünkü o kafese alışmıştı ve orassı onun için güvenl, bir yerdi. Siz bu durumda kafesin üstünde onu bırakın ve etrafı keşfetmesi ve kafesin etrafında dönerek dışarıda olmaya alışması için ona biraz zaman tanıyın. Elinize yine yem alarak uzatın ve elinize gelmesini sağlayın.

3. Bölüm
Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim


Bu bölümde ise evcilleştirmeyi tamamlamayı anlatacağım.Öncelikle oda da, pencerelerin, havalandırmanın kapalı olmasına, ateş gibi yanıcı ve zarar verici maddelerin olmamasına dikkat edin.Oda temiz ve toplu olmalıdır. Kuşunuzu evcilleştirmeye başlamadan önce odayı özel olarak hazırlayın. Her adım en az 15-20 dk sürmeli ve bu işlem günde 1-2 kez uygulanmalıdır.

1. Adım: Kuşunuzu elinizin üstünde emniyetli, emin bir odaya götürün.Yürüdüğünüzde kafese doğru geri dönerse, elinize tekrar alın ve pes etmeyin.Kuşu, kafesi göremeyeceği şekilde tutun.Elinizle yem ya da biraz meyve verebilirsiniz. Onunla nazikçe konuşun, sevin, okşayın. Eğer bundan hoşnut olmaz ve kaçarsa kaçtığı yerden tekrar alın ve aynı şekilde eğitmeye devam edin.Günde 3-5 kez bu işlemi tekrarlayın.
Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim

2. Adım: Şimdi ise eğitime geldi sıra. Bu sefer yemi eğitim için kullanacağız. Parmağınızda olan kuşunuzun, diğer elinizin parmağına adım atmasını sağlayacağız.Ayaklarının altına doğru diğer parmağınızı götürün ve adım atarak öbür parmağınıza atlamasını bekleyin, eğer başarılı olursa ona ödül olarak yem verin ve bu işlemi tekrarlayın. Böylece parmaklarınızın arasında gezmeye alışacaktır.
Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim

3. Adım: Artık eğitim sürecinin sonuna geldik. Birbirinize iyice alışana ve tanıyana kadar pratik yapmanızı öneririm. Muhabbet kuşlarının iç güdüsel isteği, her zaman yükseklerde olmaktır böylece kendilerini daha güvende hissederler.Omuzunuza çıkmasını ve ordan elinize gelmesini sağlayın. Bu onun çok hoşuna gidecektir. Güzel şeyler yaptığında ona ödül olarak sevdiği yiyeceklerden verin ve bu işlemi tekrarlayın ki hem öğrensin hem de size daha çok alışsın.

Artık kuşunuz evcilleşti ve ona istediği yere uçmasına izin verebilirsiniz. Evinizin emin olan ve kuşun rahat edebileceği odalara salabilirsiniz. Hatta eğer televizyon izlemek isterseniz, oturma odasına omzunuzda gelmesine izin verebilirsiniz.onu evdekilerle de tanıştırın, korkmasına engel olun. Klima ve benzeri hava sirkulasyonlarını kapatın, pencerelerin açık olmadığına dikkat edin.Birbirinizi daha iyi tanıyın ve muhteşem iki dost olun... Muhabbet Kuşu Evcilleştirme ve Eğitim

29 yorum:

  1. ben 2. günden itibaren onu okşamaya başladım ama hiç kıpırdamadı bile çok sıcakkanlı sevimli bir kuş. bu muhteşem kuşları almanızı tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  2. 3. günde elimden yem yedi inanılmaz birşey

    YanıtlaSil
  3. ben kuşumu ilk aldığımda hiç rahatsız etmedim. 3. gün onu parmağıma alıştırdım. parmaklarımı merdiven yapıyorum o da zıplıyor. elimden yem yiyor. ayrıca arkadaşlar bir sitede kanat bantlayarak aç bırakma yöntemi var. sakın denemeyin işe yarasa da. kuşun size güveni eksilecektir. benim kuşumun 14. günü bu. bana çok alıştı. çapkın diye 8 m. öteden bağırıyorum bana bakarak ötüyor. gerçekten harika bir duygu . şimdi konuşturma eğitimindeyim . önceki eğitimler başarılı. hem de prüzsüz. harika bir şey . bbyyee

    YanıtlaSil
  4. arkadaşlar ben daha acemiyim eve daha getirmedim haftaya geliyor kuşum çok mutluyum

    YanıtlaSil
  5. alalı 5 saat olmadı elimden yem yedi parmagıma geliyor . :D

    YanıtlaSil
  6. http://www.kargamel.com/muhabbet-kusu-nasil-evcillestirilir/

    YanıtlaSil
  7. arkadaşlar birşey soracağım benim kuşum dişi ve yalnız yaşıyor. babam kuşun yumurtlama döneminin geldiğini söylüyor. yumurtlamasının kesin olup olmadığını nasıl anlayacağım???????? lütfen yardım edinn ayrıca bazı yerlere giriyor ve elimizi uzatınca gelip ısırıyor ve son 5 günde bizimle beraber daka çok yemek yiyip kafesinden yemek yemiyor.bunlar hamilelik göstertisi mi lütfen cevap yazın çok acillll

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadasım dişilerin çiftlesme gereksinimleri çok yuksektir ve dişi muhabbet kusları cok hırçın olur ve konusma ihtimalide binde birdir.Dişi muhabbet kusu eğitmek ölümdür .😂 Bunları belki biliyorsundur iyi niyetimle..

      Sil
    2. Arkadasım dişilerin çiftlesme gereksinimleri çok yuksektir ve dişi muhabbet kusları cok hırçın olur ve konusma ihtimalide binde birdir.Dişi muhabbet kusu eğitmek ölümdür .😂 Bunları belki biliyorsundur iyi niyetimle..

      Sil
  8. burada yazılanları adım adım uyguladım kesinlikle işe yarıyor ilk birkaç gün kafesin yanına elimi koydm ve devamlı yumusak ses tonuyla konuştum daha sonra yavaş yavaş kapısını açıp çok yavaşça ayakalrını altna parmağımı götüdüm ilk birkaç denemede tedirgin oldu tabi ama sonra parmağma geldi ve parmağımla birkaç gün sonra tabi parmağımla dışarı cıkardım kapnn üstüne kondu ismide gel dedğimde elime geldi ve bunu devamlı tekrarladk suan harika bir kuş oldu 6 kelime öğrendi bizimle oynuyo vs mutlaka buada yazanlaı adım adım ve en önemlisi sabıla uygulayın ..

    YanıtlaSil
  9. beyler evcilleştirmek istiyorsanız çok basit kafesteki yemlikleri sökün sonra arada kuşu dışarı çıkarın elinize yem koyu gelsin yesin öyle öyle alışsın sonra kendiliğinden geliyor zaten

    YanıtlaSil
  10. ben kuşun arkasından koşuyom hayvan kaçıyo egitmeye calışıyom bpöyle

    YanıtlaSil
  11. egitilmiyo yardım edinnnnnnnnnn

    YanıtlaSil
  12. ya 10 aylık kuşum var hala bana alışamadı sürekli ısırıyor.Bıktım artık ya

    YanıtlaSil
  13. 5 aylık kuşum var ben onu alalı 3 gün oldu ve elime geliyo ilk kelimesinide söyledi evde rhatlıkla salabiliyorum uçup geri elime geliyo

    YanıtlaSil
  14. Yardım edin kuşu alalı nerdeyse 1 ay oldu ya kuşa çok nazik davranıyorum onunla nerdeyse hergün 2 saat ilgileniyorum ince ince konuşuoyum yavaş haraket ediyorum elimden de yemiyo kuş isterse 5 saat aç kalsın yinede elimden yemiyo parmağımı uzatıyorum kafesin içinde 4 dönüyo erkek ve 3 aylık ne yapmam lazım ? ellerimide uzattım 10 dk tuttum 5 günden beri yapıyorum olmuyo çok korkak ve vahşi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence ona sevgini çok içten göstermelisin o zaman gelir..

      Sil
  15. ben 8-9 defa muhabbet kuşu besledim nasıl alıştırıldığını gayet iyi biliyorum aldığınızda normalde bir hafta falan beklemeniz gerekiyor çünkü eve ve sizi tanıması lazım ama ben hemen saldım 1. adım =kuşu yorganın altına sokun ve onunla konuşun ama hiçbiryerin açık olmamasına özen gösterin yaklaşık 1-2 hafta sonra size alşacaktır 2.adım kuşunuz size alıştıktan sonra kafesini açık parmağınızı kapısına koyun o gelicektir sonra elinizde bir merdiven oluşturun 3. adım sonra uzaktayken ismini söyleyin 2-3 haftaya kalmaz elinize gelir bnm kuşum böyle alıştı şuan omzumda ve uzaktan elime geliyor inşallah zizin kuşunuzda öyle olur :) ;)

    YanıtlaSil
  16. Ben de muhabbet kusu almayi istiyorum umarim bu sayfa isime yarayacak :D

    YanıtlaSil
  17. olmuyo öyle ya siz sadece milletin zamanını yiyorsunuz okadar aldığınız yere sorun

    YanıtlaSil
  18. https://www.facebook.com/groups/707689319366197/ MERAK ETTİĞİNİZ HERSEYİ SORABILIR SINIZ

    YanıtlaSil
  19. Arkadaşlar bir tane erkek cennet papağanım var bir tane de erkek muhabbet kuşu almayı düşünüyorum peki aynı odaya koysam muhabbet in bana alışması, eğitmem veya bana olan ilgisi azalır mı yada cennet papağanımın bana olan ilgisi azalır mı

    YanıtlaSil
  20. Çok teşekkürler güzel bir yazı olmuş, muhabbet kuşları forum sitemizden daha fazla bilgi edinebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  21. Bizim kuslarmiz bizden korkuyo bizde elimize gelsin kafamıza konsun istiyoz napmaliyiz.

    YanıtlaSil